很悲傷的出團之歌~雖然我沒經歷過這種階段
但對於很想要出團卻又沒位子的人來說
是很符合其心境的表現

歌詞翻譯
Story of my life, 我(遊戲中)的人生就是
begging every night, 每晚拜託懇求跪求
for a place in my guild raid. 一個公會副本團的位子
But they just say no, 但他們只說"不"
Your DPS is low, "你的傷害超低"
Won't take you even if we're paid. "就算花錢拜託我們也沒你位子"

Why can't they just see 為什麼他們總是看不到
The raider's soul in me? 我心中的 raider 之魂
I would never let them down. 我不會讓他們失望的
Yeah I'm just in greens, 對我是小綠綠
Dunno what epic means... 跟史詩裝備沾不上邊
But I could help them out somehow! 但是我總是能夠幫上些忙的!

*chorus begin
Spending all my gold on elixirs and stacks of buff food,
買精鍊和食物讓我一貧如洗
But still I wonder if you will take me with you?
但我還是懷疑你們真的會給我位子嗎?
I won't be a noob! 我不是丁丁!
I don't wanna do this anymore 我不要不要不要不要
Stand around and cry in Ironforge 老是在鐵爐堡邊晃邊哭
Everytime you tell me I can't raid 每當你說沒我的份
My heart, my soul, my feelings start to break 我的心、我的魂和我的感覺破碎了
Counting all the guildies I can see, 數著我看得到的公會成員
Hoping there might be a place for me 希望還有個位子留給我
But I'm still here on standby, 但是我還是只能候補
Everynight... 每晚每晚每晚......
*chorus end

I feel it in the air, 我感覺到風中捎來的訊息
As I'm doing my hair, 是在我邊弄頭髮
Preparing for another raid 邊準備另一個 raid 的時候
The GM says I'm in, 會長說我有位子了
My GM FTW! 會長萬歲萬歲萬歲!
Can't believe I'll raid today! 天啊我不敢相信我今天真的有位子了!

But OMFG, 喔幹
My electricity 家裡的電竟然
Decided it don't want to flow 在這節骨眼跳了
I can't get back online 我上不了線
To join the raid in time, 無法準時進團
Replace me and off they'll go 有人取代我他們就出發了
*chorus

What's wrong with me? 我到底怎麼了?
I might aswell roll another class 或許我該砍掉重練
And start again, get it over with 讓一切重來
Cuz I don't want to do this... 因為我真的真的真的
Anymore... 忍耐不下去了......

*chorus

PTT翻譯
Marculescu <神樣>
Wrathbringer-TW
arrow
arrow
    全站熱搜

    教主濱崎步 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()